Er is bij maatschappelijke organisaties, zeker bij een bepaald aantal medewerkers, vaak een wildgroei aan systemen en software. De systemen communiceren niet of niet optimaal met elkaar, waardoor het creëren van een centraal klantbeeld nagenoeg onmogelijk is. De kennis die in huis is, is daardoor versnipperd aanwezig. Ook zweeft er vaak wisselende informatie over hetzelfde onderwerp rond over de afdelingen heen. Versiebeheer is daarbij de uitdaging.
Bovendien komen klantvragen via steeds meer nieuwe, maar ook modernere kanalen binnen. Hierdoor worden vragen vaak niet eenduidig behandeld zoals de vragen die op de klassieke manier (telefoon en e-mail binnenkomen). Inhoudelijke kennis ligt vaak bij specialisten en doordat de kennis niet in een systeem is gewaarborgd, worden zij vaak bestookt met repeterende vragen om de klant een antwoord te kunnen geven. Juist deze kennis zou je inzichtelijk willen hebben bij het eerstelijns contact.
In deze tijd hebben organisaties vaak te maken met wisselend personeel, waardoor ook kennis en werkwijzen verdwijnen. Deze afhankelijkheid van mensen wil je graag afvangen in een systeem.
Tot slot missen managers en leidinggevenden vaak de data om een team te ontwikkelen op gebied van klantcontact.
Door samen continu data aan te vullen en verbeteren wordt de voorkant van je organisatie steeds “slimmer” en ontstaat drukverlichting op specialistische afdelingen. Het werkproces richting klanten wordt efficiënter en transparanter.
Managers kunnen op basis van realtime management rapportages de performance van klantcontact meten en zo op de juiste data (bij)sturen binnen uw organisatie. Dit draagt bij aan essentiële organisatieverbeteringen door inzicht in bijvoorbeeld de meest gestelde klantvragen.
Vraag dan vrijblijvend een demo aan en ontdek of AntwoordPlus jouw organisatie kan en mag helpen om bovenstaande problemen op te lossen!
Het juiste antwoord voor de klant is een correct, duidelijk, actueel en persoonlijk antwoord. AntwoordPlus zorgt ervoor.
Het juiste antwoord voor het KCC-team is een foutloos en compleet antwoord dat zich snel laat vinden. AntwoordPlus genereert het.
Het juiste antwoord voor de manager bevat gevalideerde, glasheldere realtime rapportages voor een goed onderbouwde beslissing over inzet van mensen en middelen en de performance van je KCC. Medewerkers en service level kunnen groeien. AntwoordPlus rapporteert het.
Het juiste antwoord voor de IT-er is de garantie dat data veilig zijn en dat alles aansluit bij interne richtlijnen en eenvoudig koppelbaar is. AntwoordPlus reguleert het.
Het juiste antwoord voor de bestuurder laat zien dat klanten optimaal worden geholpen, hun privacy is gewaarborgd en de dienstverlening aantoonbaar van waarde is. AntwoordPlus realiseert het.
Het juiste antwoord voor de organisatie neemt iedereen mee in de overgang van procesgericht naar klantgericht werken volgens het principe ‘one time right’.
AntwoordPlus creëert het.
AntwoordPlus levert meer dan alleen een slimme online tool voor een professioneel en efficiënt opererend KCC. We adviseren en begeleiden organisaties ook bij de implementatie ervan en bij de totale transformatie die daarvoor nodig is. Dat is geen overbodige luxe want werken met AntwoordPlus heeft een grote impact op de hele organisatie en hoe mensen optimaal kunnen (samen)werken. Je wilt immers het servicelevel van de totale organisatie verhogen. Implementatie van AntwoordPlus vraagt om lef, diplomatie en geduld. Wij kennen de weg en lopen graag met je mee. Stap voor stap werkt het beste, is onze ervaring. Te beginnen met een heldere visie op: hoe gaan wij om met klantcontacten en privacy?