Wat zijn de meest voorkomende uitdagingen en vraagstukken op het gebied van klantcontact?

Visie van AntwoordPlus op klantcontact

Voor AntwoordPlus betekent optimaal klantcontact dat er controle bestaat over het gepersonaliseerde klantcontact én de processen die leiden tot een kwalitatief goed, snel en effectief antwoord. Of het antwoord voldoet, bepaalt de klant. Die klant leeft in de pizza-economie waarin je online alles naar eigen behoefte samenstelt en vervolgens kunt bestellen, afrekenen en binnen een afgesproken, korte tijd kunt laten bezorgen.
Dit wordt de standaardverwachting van klanten, ook klanten van de overheid, (private) zorg, woningcorporaties en andere groot zakelijke dienstverleners. Wat met een pizza kan, kan met alle vragen en producten. De techniek is er klaar voor. Nu politici, bestuurders, ondernemers en medewerkers nog. Zij gaan zeker volgen. AntwoordPlus faciliteert deze omwenteling

 

1. Kennisbank
Mist de organisatie een centrale kennisbank die altijd voor iedereen beschikbaar en up to date is?

Door iedere vraag-antwoord combinatie vast te leggen wordt content centraal gesteld in de organisatie. Door de opslag van deze informatie in het centrale systeem is de kennis geborgd voor zowel de frontoffice als de backoffice van de organisatie. Door de slimme software van AntwoordPlus is informatie snel te vinden en centraal te verbeteren. Kennis wordt uit hoofden van mensen gehaald en centraal opgeslagen. Daardoor is het voor anderen toegankelijk en bent u niet meer zo kwetsbaar bij ziekte of verlof van ‘de medewerker die alles weet’.
AntwoordPlus realiseert het.

 

2. Feedback van medewerkers terug in het systeem 
Mist de organisatie een continue optimalisatie van content doordat de waardevolle terugkoppeling van de medewerkers niet structureel wordt geborgd?

De medewerkers zijn de verbinding naar de klant.
De suggesties van de medewerkers om de content continu te verbeteren is van groot belang voor de organisatie.
AntwoordPlus genereert waardevolle rapportages over de efficiency van de content. Op basis van deze rapportages kan het klantteam verbeteringen doorvoeren in de content en onderliggende werkmethodiek.
AntwoordPlus ondersteunt het.

 

3. Kwaliteit van dienstverlening meten met realtime rapportages 
Heb je in beeld hoe goed en snel klantvragen binnen de gehele organisatie worden afgehandeld? 

Het unieke van Antwoordplus is dat je altijd inzicht hebt in wat de performance is binnen de organisatie op het afhandelen van de klantvraag.
Real-time rapportages over de kwaliteit van de content, de medewerkers en de mate van klanttevredenheid geeft je als manager waardevolle informatie.
AntwoordPlus genereert het eenvoudig en snel.

 

4. Verschillende kanalen (multichannel) en multilabel
De vragen die op de organisatie afkomen, komen via verschillende kanalen binnen. Hoe manage ik dit?

Telefoon, e-mail, balie, social media, .. het zijn tegenwoordig allemaal wegen voor klanten om de organisatie te bereiken. Voor AntwoordPlus geen enkel probleem. Alle kanalen zijn gekoppeld en de vragen worden centraal afgehandeld vanuit 1 één database.
Daarnaast kan uit real-time rapportages worden geconcludeerd welke vragen per kanaal binnen komen. Hiermee is het inzetten van de capaciteit van het team op het juiste kanaal, eenvoudig te realiseren.

Kan ik vanuit eén systeem voor meerdere organisaties/labels/afdelingen communiceren, zonder daarvoor met meerdere applicaties te moeten werken?
Dit kan binnen AntwoordPlus standaard, dit is een basisfaciliteit die naar eigen inzicht kan worden ingericht.
AntwoordPlus maakt het mogelijk.

 

5. Kosten en investering
Klinkt als een mooie oplossing, maar wat gaat het ons kosten (en vooral, wat gaat het ons opleveren)?

Welke investeringen moet ik doen?
AntwoordPlus is simpel en transparant als het gaat om de licentiekosten. Wij hanteren bewust géén licentie per persoon, maar een vast bedrag per maand voor de totale applicatie. De reden hiervoor is heel simpel. Als je eenmaal gewend bent met AntwoordPlus het niveau van dienstverlening te verbeteren heeft dat effect op de gehele organisatie. Dan wil je niet belemmerd worden in deze ontwikkeling omdat het aantal medewerkers wat van AntwoordPlus gebruik mag maken, volledig benut is. Wij willen dit soort drempels niet opwerpen.
Voor minder dan de kosten van een nieuwe medewerker om de hoeveelheid werk op te kunnen vangen, investeer je met AntwoordPlus in een oplossing die toekomstige groei kan op vangen. En dat dan zónder extra kosten. Wat de mogelijkheden zijn is te lezen op onze tarievenpagina.

Wat levert het mij op?
Klanten worden beter geholpen in minder tijd. Met AntwoordPlus is het mogelijk méér dan 80% van de binnengekomen vragen snel en adequaat te beantwoorden via eerstelijns contact in 20% van de tijd die dit in klassieke situaties zou kosten. Bedenk wat dit kan opleveren!
Met AntwoordPlus kan het.

 

          Waarom AntwoordPlus:

  • AntwoordPlus helpt uw organisatie te verbeteren
  • Specialist in KCC dienstverlening
  • Zet uw klant centraal!
  • AntwoordPlus is voorbereid op de toekomst en wil u helpen dat ook te zijn

lees verder


Plan een afspraak

Op zoek naar meer informatie of geïnteresseerd in een demo?