Dat is voor elke organisatie anders, altijd maatwerk. Een van onze mensen stelt met u het kernteam samen en we maken een stappenplan, specifiek op uw organisatie afgestemd. We volgen steeds de volgende structuur, de inhoud ziet er per stap anders uit, afgestemd op de situatie in úw organisatie.
Doelstelling:
Het primaire doel van dag 1 is het introduceren van de AntwoordPlus-software aan de beheerder/projectleider, het samenstellen van een projectteam, het vaststellen van afdelingen en gebruikers, het bepalen van rollen en het schetsen van de algemene werkwijze
Dagdeel 2 – Content- en vragenstructuur
Doelstelling:
Op dag 2 ligt de focus op het betrekken van uw projectleden, het behandelen van content en het structureren van vragen in AntwoordPlus.
Dagdeel 3 – Voorlopige demo & beoordeling
Doelstelling:
Op dag 3 wordt een voorlopige demo van jullie eigen omgeving aan uw volledige team gepresenteerd. Het doel is om feedback te verzamelen en verdere stappen te bepalen.
Dagdeel 4 – (Voorbereiding op) livegang (optioneel)
Doelstelling:
Dagdeel 4 betreft een zogenaamde “reserve” dag waarbij we voor u klaar staan. Onze aanwezigheid op dit dagdeel is kort voorafgaand aan de livegang of juist tijdens het moment van livegang in te zetten om u en u team zo goed mogelijk te ondersteunen.
Het kan zijn dat u geen mogelijkheden heeft om een gedegen projectteam samen te stellen, zoals tijdens de technische installatie van AntwoordPlus (zoals hiervoor beschreven) wel noodzakelijk geacht wordt.
Of, u zet AntwoordPlus in vanwege organisatorische veranderingen of specifieke doelstellingen, waarmee de implementatie ervan meer strategisch wordt dan enkel technisch. Dit vraagt visie, tijd en aandacht en wellicht expertise die u niet in huis heeft.
Aangezien AntwoordPlus er bewust voor kiest zich enkel te richten op de technische implementatie, koppelen wij u in beide bovengenoemde situaties graag aan onze partner Nesq welke specialist zijn op het gebied van organisatieveranderingen en (software) implementaties.
Organisatorische implementatie met partner NESQ
Bij de succesvolle adoptie van (nieuwe) software, systemen en processen is het cruciaal dat de gebruiker centraal staat. Samen zorgen we ervoor dat de gebruikers de vaardigheden ontwikkelen om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van AntwoordPlus. We zorgen voor een uniforme werkwijze die afdeling overstijgend is en aansluit bij de dynamiek van de organisatie. Wij trainen de gebruikers in hun eigen praktijk in het gebruik van AntwoordPlus, ondersteund met praktische hulpmiddelen zoals proces- en beslismodellen, quick scans en quick reference cards. Hierdoor krijgen medewerkers een beter inzicht in het totale proces en zorgen we ervoor dat de kennis voor de lange termijn geborgd wordt.
We ondersteunen de gebruikers van AntwoordPlus bij het vertalen van data en inzichten naar verbeteringen in processen en handelen. Dit draagt direct bij aan een verdere verbetering van de dienstverlening naar klanten en burgers. De onboarding op technisch vlak wordt verzorgd door AntwoordPlus. In één dag maken NESQ en AntwoordPlus een implementatie- en adoptieplan dat aansluit bij de gebruikers, dynamiek binnen de organisatie en gestelde doelen. Het implementatie- en adoptieplan zorgt ervoor dat de eigen medewerkers snel en foutloos met AntwoordPlus kunnen werken. Daarna volgt een uitgewerkt voorstel op basis van jullie input met een duidelijke beschrijving van impact en kosten.
Met een technische en organisatorische implementatie staat de automatisering en uw content als een huis. Echter, daar waar persoonlijk contact nog noodzakelijk is wilt u dit waarschijnlijk ook optimaal doen met goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers. Uit ervaring weten we inmiddels dat de menselijke touch tezamen met de techniek de sleutel tot succes is.
Gaan uw medewerkers werken met AntwoordPlus, dan wilt u vast dat zij de software als hun broekzak kennen en de juiste communicatie skills hebben, om AntwoordPlus optimaal in te zetten voor slimmer en beter klantcontact.
Medewerker training met partner OCARO
Tijdens de implementatie van AntwoordPlus wordt voor ons vanzelf duidelijk wat het team aan training en opleiding nodig heeft om uiteindelijk die maximale prestatie in klantcontact te kunnen leveren. Dit doen we in samenwerking met onze partner Ocaro. Het trainingsaanbod van onze partner Ocaro is breed en diep en geschikt voor beginners en gevorderden, voor uitvoerders en leidinggevenden.
Wat Ocaro zoal biedt:
Trainingen voor medewerkers:
Trainingen voor teamleiders: