Ontdek alle mogelijkheden

AntwoordPlus biedt de mogelijkheid om snel het juiste antwoord te geven aan een klant. In het systeem zitten diverse functionaliteiten ingebouwd, gericht op diverse rollen binnen het bedrijf. Op deze manier organiseer je je kennis, kunde en processen zo dat het eerste klantcontact direct raak is. Ontdek alle functionaliteiten van onze software.

Klantvraagregistratie

Met AntwoordPlus registreer je klantvragen gemakkelijk en snel. Bestaande vragen en antwoorden worden automatisch of handmatig aangevuld, zodat het een zelflerend systeem is.

Zo wordt klantvraagregistratie een lust in plaats van een last, omdat je het je in de toekomst helpt om vragen nog beter en sneller te beantwoorden.

Klantvraaghistorie

Met klantvraaghistorie krijg je inzicht in je eigen handelen. Waarom mailt of belt deze klant nogmaals met mij of mijn collega? Had ik iets beter of anders kunnen doen? Medewerkers die actief hun eigen werk beoordelen hebben meer invloed op hun eigen ontwikkeling. Met Antwoordplus kun je zelf conclusies trekken over verbeterpunten en zo doorgroeien binnen je organisatie.

Uitgezette taken

Met deze functionaliteit maak je de stap van reactief naar proactief. In AntwoordPlus kun je taken toewijzen aan collega’s, waarmee je iemand de mogelijkheid om zelf te controleren of die klant die extra aandacht nodig heeft, wordt teruggebeld of gemaild wordt voordat hij of zij voor een tweede keer contact opneemt.

Mijn suggesties

Mijn suggesties is een functionaliteit die betrokkenheid verhoogt. Meedenken heeft wel degelijk zin! Deze functionaliteit maakt contact tussen werkvloer en management laagdrempelig, efficiënt en stimulerend. Medewerkers die weten waarom bepaalde zaken wel of niet worden opgepakt voelen zich serieus genomen en blijvend gemotiveerd om te zoeken naar verbeterpunten.

Mailregistratie

Een mailbox is vaak een zorg binnen een KlantContactCentrum. Is het een brievenbus of een digitaal kanaal? Ontdek met AntwoordPlus hoe jij jouw mailbox het beste in kunt richten.

Sturen je klanten bijvoorbeeld e-mails met enorme bijlagen omdat je een digitale dienst beschikbaar hebt die niet goed werkt? Welke diensten ontwikkel je wel en in welke gevallen houd je de “digitale brievenbus” in stand? AntwoordPlus maakt het duidelijk!

Inbound telefoon

Medewerkers die klanten te woord staan, passen aan het begin van het gesprek hun LSD-vaardigheden (Luisteren, Samenvatting en Doorvragen) toe. Dit vergt inlevingsvermogen, maar ook informatie.

De grote uitdaging is om dit te combineren tijdens het gesprek, zonder dat de klant iets merkt van de toegepaste hulpmiddelen. De zoekmachine van AntwoordPlus werkt op basis van steekwoorden die leiden naar vraaggerichte content. Doordat vragen aan elkaar te koppelen zijn wordt de medewerker ondersteund in het vinden van de juiste informatie. AntwoordPlus presenteert dit antwoord snel en duidelijk waardoor de aandacht bij de klant blijft, en niet bij de applicatie.

Eigen rapportage

Aan de hand van rapportages je haalt uit AntwoordPlus, per onderwerp of afdeling, zet je de eerste stap in het centraliseren en verbeteren van je klantcontact. Klantcontact is een vak: geef je medewerkers de kans dit te bewijzen door hun interpretatie van klantcontact te bundelen zodat zichtbaar wordt wat beter kan.

Maar ook: geef je specialisten in de backoffice inzicht en betrek ze bij het klantcontact, terwijl ze wel hun eigen werk kunnen blijven doen.

En krijg meer inzichten! Welke processen zijn klantvriendelijk en welke niet? Welke veelgestelde vragen ontbreken in je kennisbank terwijl ze wel worden gesteld? Welke antwoorden begrijpen of vinden klanten niet? Dankzij de inzichtelijke en makkelijk te genereren rapportages betrek je inhoudelijk deskundigen bij alles wat beter kan en al goed gaat.

E-mail sjablonen

Het formuleren van een universeel en goed antwoord is klantgericht, maar ook lastig in sommige gevallen. Door dit door middel van een sjabloon vast te leggen in AntwoordPlus, voorzie je klanten snel en automatisch van een goed antwoord. Dit werkt vooral praktisch bij vragen die vaak gesteld worden.

Medewerkers kunnen vervolgens hun aandacht richten op specifieke vragen die een specifiek antwoord verdienen. Zo gun je het totale klantenbestand de aandacht die ze verdient.

Collegawijzer

Een KlantContactCentrum of helpdesk die opereert met een complexe structuur krijgt te maken met een complexe taakverdeling. Daarmee wordt de KCC-medewerker dagelijkse geconfronteerd. Als de interne taakverdeling niet helder is vertraagt de dienstverlening.

Door de integratie van de Collegawijzer in AntwoordPlus ziet een KCC-medewerker in één oogopslag wie wat doet, gekoppeld aan informatie die de KCC-medewerker op dat moment al gebruikt om de vraag te beantwoorden. Kortom: geen extra handelingen en geen interne zoektocht die minuten duurt. Klanten in de wacht zetten is nog zelden nodig.

Directe koppeling telefooncentrale

Een telefoongesprek met een KlantContactCentrum of helpdesk voelt voor klanten niet altijd als een gesprek. Dit heeft te maken met de bijzaken die aan het begin van het gesprek belangrijk zijn voor de medewerker, maar niet voor de klant: Burgerservicenummer, adres of klantnummer.

Die stap sla je over door AntwoordPlus aan je telefooncentrale te koppelen. Dit voorkomt een hoop handelingen voor de KCC-medewerker en geeft de klant het gevoel dat de inhoud van het gesprek centraal staat. Samen met jou kijken we graag naar de juiste technische invulling en uiteraard hoe we omgaan met privacy en AVG.

Wat kan AntwoordPlus?

Wat levert het gebruik van AntwoordPlus op?